El projecte ExhibIT guanya el V Premi BIM Startup

El passat 26 d’abril la innovació BIM va tenir una cita especial al Tech Talent Center amb motiu del V Premi BIM Startup de la UPC School. Aquest és un concurs organitzat anualment pel Consell Assessor del màster de formació permanent en BIM Management. Transformació Digital i Nous Models de Negoci, i al qual optem els treballs de fi de màster desenvolupats per l’estudiantat del màster.

En aquesta jornada, es van presentar els 7 projectes de màster desenvolupats llarg de l’edició 2022-2023 i que donen mostra dels més innovadors models de negoci basats en la metodologia i tecnologies BIM. El guanyador del premi va ser el projecte anomenat ExhibIT”, una plataforma al núvol de gestió integral per a exposicions museístiques temporals.  L’equip del projecte guanyador s’endú el reconeixement i un premi de 500 € per cortesia de l’empresa Bim + Partners.

Aquests van ser els 7 projectes presentats:

BIM-IA

• Edson Lozano Laffore
  • Luis Alejandro Solano
  • Maribel Karina Solis
  • Aldo Campos Martínez

Plataforma web que utilitza IA per analitzar i avaluar models OpenBIM enfocats a la sostenibilitat i gestió de certificats com BREEAM.

Viewlder

• Santiago Veron
  • Matias Oppermann
  • Alex Casas
  • Francisco Javier Solana Caballero
  • Ana Paula Escudero

Plataforma on es genera un manual pas a pas per donar suport al personal d’obra. El capatàs veu quines tasques poden ser executades i aquestes tasques passen als obrers. Només tenen accés a les tasques assignades, amb un pas a pas, que facilita l’execució.

Sport Nexus

• Sofia Piccaluga
  • Verónica Romero
  • Beatriz Rios Mier
  • Gregorio Londoño
  • Agustina Barrutia

Plataforma de gestió integral que centralitza tota la gestió de tornejos de pàdel, des de la coordinació de proveïdors fins a la comunicació amb jugadors i promotors.

HOMETWIN

• Laura Jimenez
  • Anabel Prado Sánchez
  • Amy Sofia Arevalo Pizarro
  • Francesca Díaz Herrera
  • Horacio Manriquez Orozco

Plataforma web amb una interfície interactiva i amigable que ajuda a aprofitar la informació dels models BIM generats durant el procés de construcció, convertint-los en bessons digitals.  Ofereix un canal de seguiment dels actius i permet una interacció entre propietari i promotor en l’etapa de postvenda de construccions d’habitatge d’obra nova.

ExhibIT

• Carlos Cardona Pons
  • Eleonora Capriotti
  • Juan Pablo Castellanos
  • Agnes Parcerisa Gine

Plataforma al núvol de gestió integral per a exposicions museístiques temporals.

Dam.BIM

• Carla Solsona
  • Luisa Troya
  • Marta Gallart Villacampa
  • Jordi López Navarro
  • Juan Luis Andrade Ordoñez
  • Iris Lizeht Campos Caicedo

Plataforma d’ECD per a gestió de preses de residus mitjançant bessons digitals.

Waste

• Ane Benito Erdozain
  • Xavier Pérez Estrada
  • Vanessa Pacino
  • Samantha Santander

Plataforma digital innovadora que optimitza el procés de demolició selectiva i facilita la generació d’informes i la reutilització dels materials alhora que promou la sostenibilitat i l’economia circular.

El jurat del concurs del 5è premi BIM Startup que ha valorat tots aquests projectes ha estat format per:

• Ricardo Munguía (Ferrovial)
  • Begoña Martín (COMSA)
  • Paco Gómez Escofet (Barcelona ConTech Hub)
  • Nicola Paltrinieri (Coloma+Armengol)
  • Roger Navás (CRC Obras)

Felicitats a tots pel treball realitzat!